Miljöcontainrar

Vi har ett brett utbud av miljöcontainrar. Här finns produkter för allt från säker förvaring utomhus, till enkel låst förvaring eller fatlagring inomhus, och containrar för lagring av IBC-behållare. En miljöcontainer från oss är alltid anpassad för ändamålet, oavsett om det är för isolerad förvaring av dunkar och fat, eller lagring och förvaring av mindre förpackningar och behållare med vätskor eller miljöfarliga ämnen.

Miljöcontainer för farliga ämnen

Våra miljöcontainrar är godkänd för hantering av giftiga och miljöfarliga ämnen, och finns med uppsamlingsvolym mellan 250–2 850 liter. I vårt sortiment hittar du även brandklassad container för brandsäker förvaring, och även kemikalieskåp och miljöskåp för förvaring av mindre behållare.

Har du frågor om vårt sortiment av miljöcontainer? Tveka inte att höra av dig till oss på PK Produkter, så hjälper vi dig!

Bra att tänka på vid placering av container

• En miljöcontainer ska ställas på plan, hård yta. En gjuten platta är att föredra men ej ett måste.
  • Önskar man komma upp från underlaget så kan trädgårdsplattor placeras under containern så det finns stöd i hörnen och på mitten. Ju fler stödpunkter och större kontaktyta desto bättre.
  • Samtliga typer av skåp behöver stå plant så dörrar fungerar korrekt. Man kan behöva en schims på några millimeter på ena sidan för att portarna skall gå i linje. Skåpen följer underlaget.